Kvůli lepší přehlednosti a úrovni tohoto webportálu dodržujte prosím tato pravidla.
Lukášek -vývojová dysfázie
Zdravím všechny maminky,
mám doma 5 a půl letého Lukáška,který má expresivní i receptivní vývojovou dysfázii.Jeho slovník obsahuje jestli 20slov tak je to hodně.A většinu z nich ani nevyslovuje správně.Spíš si tvoří vlastní,kterým rozumím jen já.Věty neříká vůbec.A velký úspěch je spojení dvou slov "mámo eště".Od září jsme začali dojíždět do logopedického stacionáře do Brna.Cesta do školky a zpátky domů nám zabere 3hodiny.Ale v klasické školce by se ztratil takže ani jinou možnost nemáme.Je tam spokojený,těší se tam a to je pro mě důležité.Jelikož já sama mám částečný invalidní důchod,tak jsem se pokusila si zažádat o rodičovský příspěvek a příspěvek na péči...a tady jsem narazila.Nejen že nám oba příspěvky zamítli,ale i jsem překvapená,že posudkový lékař syna ani neviděl....Tak by mě zajímalo jak to chodí třeba v jiných okresech(my jsme Brno-venkov)?Dnes jsem byla na sociálce a zjistila jsem,že paní doktorka nám do posudku napsala dig.:opožděný vývoj řeči....což je něco jiného že?Nechápu jak je to možné,ale hlavně jde vidět,že zprávy od lékařů psychiatra,psychologa zřejmě nečetla jak dětská tak posudková lékařka.Jsem rozhodnutá bojovat a odvolat se.Snad to bude mít nějákou odezvu....Jarka N.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- 1650x přečteno
What links here
Žádné příspěvky nenalezeny
Dnešní oblíbený obsah
Archív článků
- Únor 2008 (4)
- Březen 2008 (2)
- Duben 2008 (6)
- Květen 2008 (1)
- Červen 2008 (1)
- Červenec 2008 (3)
- Říjen 2008 (10)
- Listopad 2008 (10)
- Prosinec 2008 (7)
- Leden 2009 (39)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- následující ›
- poslední »


no bohužel v 1.řadě závisí
no bohužel v 1.řadě závisí především na zprávě od pediatra-rozhodující je,co napíše ona,a následně by měla doložit zprávy.Nevím,co znám maminky s dysfatiky,tak tyto ve většině bez dalších dg.bohužel neuspěly,ale odvolala bych se,nám dr.do zprávy napsala všechno,vypsala,co dělají,jestli jak ye sami oblékají,zda se orientují,zda se počůrávají a když foniatrička napsala doslova,že doporučuje prodl.RP-to měl přikleplou jen dysfázii,tak mi řekla,že se jí ještě nestalo,aby si jedna jediná maminka přišla stěžovat,že jí bylo zamítnuto-my měli tou dobou susp.na DA a ten nám byl do posuzení potvrzen,takže jsme to dostali spíš na základě autismu.Je to boj a úředníci si nedokáží představit,co to je-že dysfázie není jen otázka řeči,ale celé CNS.....Držím palce
děkuju.Pořád doufám,že to
děkuju.Pořád doufám,že to bude k něčemu platné.Nechám si napsat i zprávy se stacionáře kde je pod dohledem klin.logopedky a psychologa.Ten nám sám řekl,že je tam pro ně Lukášek takový "oříšek".Umí např.počítat do pěti.Ale odpovědět na otázku typu s čeho se staví dům?nedokáže...Používá jen slova která jsou pro něho důležitá jako tytí(pití),tatat(papat),máma,táta,auto(miluje bleska),ale těch správně vyslovených slov je minimum...A paní na sociálce mi řekla něco ve smyslu vždyť jenom nemluví...Nechápu jak může soudit něco o čem nic neví.Je asi zbytečné se kůli tomu rozčilovat já vím,ale něják nedokážu zůstat v klidu.Připadám si jako bych si vše vymyslela a měla úplně zdravé dítě...
Jarko,
tak to, že se paní na sociálce vyjádřila ve smyslu "vždyť jenom nemluví", mě vůbec nepřekvapuje. Mě zase posudková doktorka řekla, že Kačka, která má už od epilesie poškozenou motoriku a má mozečkový syndrom, který se potupně zhoršuje nemá pohybové postižení a slyšela jsem větu ve stylu " ona přece jenom padá". Že padá každý den, někdy i několikrát, ubližuje si, protože většinou padá na hlavu a obličej to není důležité.
Držte se snad bude líp a Lukášek Vás ještě příjemně překvapí.
bohužel,právěže spousta lidí
bohužel,právěže spousta lidí si myslí,že dysfázie je jen otázka mluvení,ale není to tak :-( Lukyho dysfázie bylo o přehazování slabik,přihazvání písmen,jenže on půvdně začal mluvit naprosto krásně,dokonce k údivu mému spisovně,a ve 4letech se něco seklo,šlo mu vše do háje,i jemná motrika,kterou měl prý v 1roce jako 5tiletý,dokonce hrubá mtorika je v kelu-a s tím vymýšlením to znám,nám dokonce chodí otec po dr.i do škol,že prý si vymýšlím a děti jsou zdravé-autismus i ADHD jsem způsobila já,ostatní dg.asi zatím neobjevil,jinak by mi je taky hodil na trik,akrátže jediný,kdo chodil na logpediia dodnes špatně mluví je otec dětí.Svými návšětvami a házenám takových klacků pod nohy dosáhl toho,e ve škole na Lukáše koukali jako na zdravého a nyní se bohužel řeší hledání jiné školy-šikana i ze strany učitelky nejen dětí,až spec.pedagožka uznala,že Luky asistenta potřebuje-uč.to na zač.roku shodila se stolu,no a když má samé 1,tak prý nemá problém,ale věčně afekty,obvinění,že si šikanu vymýšlí a přehání.Tyto děti to mají těžké,ostatní se jim smějí-Lukymu se smáli kvůli řeči už loni,letos ho začli i mlátit.Držím palce,nevzdávejte a zkuste chtít co nejpodrobnější zprváy,zjistit,zda ostatní maminky nco pobírají-tady je tuším rezinka hodně angažovaná hledně dysfázky a dokonce jsou zde maminky,co v jednm místě nedostaly nic a p opřestěhování dostaly i to,v co nedoufaly...držím palce,ať se situace zlepší-úředníci si myslí,že se snažíme ždímat stát,ale každý z nás by vyměnil všechny peníze za zdraví dětí a za to,abychom mohly chodit do běžného zaměstnání jako všichni ostatní
mohu se zeptat odkud jste?My
mohu se zeptat odkud jste?My už víme,že Lukášek bude mít odklad. Pokud se nestane zázrak, pak nastoupí do Brna na speciální základní školu.Posílají tam ty děti s toho stacionáře.Když jsem si tak četla Vaše řádky tak mě opravdu zamrazilo.To co se týče posměchu a šikany od ostatních dětí je totiž to čeho se bojím.A chci zabránit,aby tím malej musel procházet.Úplně mi stačí někteří dospělí např.ve vlaku.A co si budeme vykládat předpokládám že i Váš Luky je citlivá dušička.Takže si vůbec nedokážu představit co by to sním udělalo.I já vám držím palce,aby se situace zlepšila a učitelé dostali rozum vždyť oni tam jsou od toho,aby dítěti pomohli ne?!Nemáte někde nějákou speciální školu kde by malému bylo asi líp jak na normální základní škole?
My jsme z Phy,a navíc jsme se
My jsme z Phy,a navíc jsme se stěhovali speciálně kvůli škole,protože Luky měl taky odklad,ve školce se nudil,tak šel do přípravky na ZŠ a t mu hodně pomohlo,vůbec si neumím představit,že by šel z mš rovnu do zš,bylo by to moc změn.A ano on je navíc extrémně přecitlivělý,má ADHD k tomu navíc a další dg.,ale tato naše škola se prezentuje jako Otevřená škola všem,akorát jsme se jaksi netrefili asi na lidi a nejsme sami,kdo má a měl potíže.akorátže v jiných třídách je to prý lepší,dle rodičů.Ke všemu n jak bere vše doslovně,tak když se ho učitelka zeptá,zda mu něco vadí,řekne klidně že ne,protože v tu danou chvíli mu nic nevadí,a knstruovat otázku tak,aby na ní Luky odpvěděl to,co mě pak říká doma,to nikoho nenapadne.Speciální školy jsou,ale nevím,co by tam dělal,od 5ti řeší příchod ruských vojsk v 68,násobí,z přírdvědy toho zná víc jak děti ze 4.tříd,nechce se mi ho dávat do specky,odkud se pak už na ěžnou zš dostane jen horko těžko,navíc pak by ani nemohl na sš,ale jen na učební obor,přitom on je studijní typ.Takže hledám,kde by nám vyšli vstříc,hledám školu,kam chodí nadanější děti s PAS n.ADHD.Loni se nás chtěli zbavit a posílali nás že máme jít do logspecky,ale i fonitatrička i psychia řekly,že je to zbytečné-on už má navozené všechny hlásky,akorát když je unavený a rozčilený,nejde mu fakt rozumět,má špatnou motoriku čelistních klubů a jazyka,což je ta dysartrie.Na logopedii mluví vždycky krásně.No a samozřejmě jeho psyché mu taky nedodá...A loni mu dokonce jeden stáhnul kalhoty,přišlápl k zemi a koukal mu prý na zadek-v družině,tenkrát jsem si to vyřídila s tím klukem a i učitelkou,ale až letos mi Luky řekl,že ho ten kluk dokonce vyfotil a pak to musel smazat(mobil v přípravné třídě!) kluci dokonce fotili hlám na wc zadky.A učitelka mi při prvním řešení mlácení Lukáše řekla-n to víte,oni to mají z těch her na pc-t mě ale nezajímá,Lukáš žádnou bojovku nikdy nehrál a ani ho nikdy nezajímaly,hraje jen logické,prát se nikdy neuměl a nechce a jen dobře,protože by byl v afektu schopen nechtěně ublížit a to by byl pak zase jeho průser že.No a když se neumí bránit on,musím ho bránit já.Zvažuji ještě Integrálu,ta je ale soukromá,to by musel tatínek platit alimenty a jelikož mě tatínek prnásleduje,čte jistě i tento příspěvek,pak ho žádám,aby se zamyslel nad svým jednáním vůči klukům a začne dělat něco jiného,než jen nás tahat nesmyslně po soudech,když o ně nejeví nejmenší zájem a pokud u něj bbyli,dostalo se jim ne úplně pěkného zacházení.Samzřejmě nás čeká se změnou školy i stěhování,Luky nezvládne cestovat denně mhd-má z toho úzkstné stavy a hysterické záchvaty a auto nemáme.Děkuji Vám,i já Vám přeji dobrý výběr školy a radím dopředu zajít ve více šklách za ředitelem a promluvit s ním o vaší situaci,já jsem to asi podcenila,dala jsem na dopručení bez předdchozí konzultace a nechala se uchlácholit u zápisu učitelkami
Jajuško, tak opožděný vývoj
Jajuško,
tak opožděný vývoj řeči a těžká smíšená dysfázie je teda rozdíl jako hrom!!! Určitě si nech napsat posudek hlavně od klinického psychologa, který tam musí zdůraznit, že jde o těžkou poruchu komunikace a orientace!! Protože pokud dítě nerozumí, tak je prostě mimo i v jiných věcech. Není to jenom o nemluvení. Bohužel rodičovský prodloužený se bude rušit, ale na PNP by jste určitě nárok mít měli.
Já mám syna také s dysfázií, ale jenom expresivní a lehkou. Rozumí normálně, vývoj má jako vrstevníci, ale špatně mluví. Teda oproti tvému synovi mluví dobře. Má čerstvě 4roky a aktivní slovní zásoba asi 600slov, mluví ve větách, ale prostě výslovnost a gramatika je příšerná.
Fakt se nedá srovnávat dysfázie expresivní, kdy dítě opravdu v podstatě "jen" špatně mluví nebo má k tomu jenom jiné lehčí potíže (např. horší grafomotorika), nebo jesti má dítě dysfázii smíšenou, kde je výrazně narušené porozumění i to mluvení. To už je opravdu závažné postižení a mělo by to tak být posuzováno.
Určitě se odvolej, držím palce.
T.
www.tichysvet.blogspot.com
Rezinko,děkuji.Zítra začnu
Rezinko,děkuji.Zítra začnu nanovo oběhávat doktory,aby mi napsali zprávy.A navíc jsi půjdu promluvit s pediatričkou.Jsem zvědavá jak tu svou chybu omluví...ale budu bojovat a rozhodně už se nenechám odbít slovy,vždyť já Lukáška znám.Asi ne,když si pak napíše úplně něco jiného...
Jajuško, povědomí o poruše
Jajuško, povědomí o poruše porozumění je stále strašně slabý. Co píšou holky na diskuzi, tak i spousta odborníků prostě nevěří, že to dítě nerozumí...myslí si, že je to děcko "vychcané" a schválně nereaguje a podobný věci...
my budeme zakládat i občanské sdružení pro děti s dysfázií a našim hlavním cílem je, aby byla včasná intervence, aby se ty poruchy komunikace řešily brzy. Já třeba se synem pracuju už od dvou let, a je to fakt znát. U dysfázie, čím dřív se s tím začne něco dělat, tím je větší šance, že se dítě do nástupu do školy zkompenzuje úplně, nebo aspoň částečně. Dá se předcházet i poruchám učení, které jsou následkem dysfázie. Samozřejmě u těch těžších forem se nedají eliminovat úplně, ale jde to zlepšit...
Já jsem alergická na větu" maminko, je to kluk, kluci jsou líný mluvit" nebo Pepíček od sousedů začal mluvit v pěti a teď je z něj inženýr a bla bla bla..
dá se pracovat už s ročním miminkem (samozřejmě jen omezeně, ale dá)...děti s receptivními formami mají opožděnou i neverbální komunikaci, a toho si lze v roce už poměrně dobře všimnout...jen to chce prostě řešit...a pak nastává problém, že vám všude řeknou, že do tří let času dost a dítě z toho vyroste..
a hodně maminek tomu prostě věří, nezkoumá dál...protože lékař je autorita...a začít něco dělat s dysfázií ve 4-5letech je sakra pozdě a ty šance, že se dítě zkompenzuje jsou už dost slabé...
Rezinko,my s Lukáškem začali
Rezinko,my s Lukáškem začali chodit po doktorech zhruba někdy po 3 roku.Je bohužel pravda,že i nám říkali podobné věty typu"tak asi nemá potřebu mluvit","kluci jsou "lenošní"atd.
Jinak dnes jsem volala na psychiatrii kůli těm zprávám a teď už opravdu nerozumím ničemu.Paní doktorku jsem seznámila ze situací,kterou řeším a ona mi jen sdělila,že pediatrička se až tak nesmílila,že opožděný vývoj řeči je v podstatě stějný jako dysfázie?!Že jediné co mi tam může dopsat je,že Lukášek potřebuje zvýšenou pomoc rodičů.Ale jinak že mi nepomůže...
Achjo :( opožděný vývoj řeči
Achjo :( opožděný vývoj řeči samozřejmě není to samé...dysfázie je narušení řeči po všech jazykových strukturách, a navíc těžší dysfázie narušuje všechny složky vývoje.
Opožděný vývoj řeči nenarušuje nic, dítě je v řeči opožděné (ale není to nijak strašně výrazné) a pak do 4 max. 5let dobíhá vrstevníky a nemá z toho žádné další následky.
Z dysfázie jsou většinou další poruchy učení jako dysgrafie, dysortografie, dyslexie atd.
A pokud je narušené porozumění, a to u vás asi je poměrně i těžce, tak to dítě je znevýhodněno ve všem, hlavně v budování sociálních vztahů a v dalším vzdělávání. Protože přes porozumění řeči se všechno učíme.
Někdy těžká smíšená dysfázie je ve výsledku horší než lehčí formy PAS!!!
Jedině vyměnit psychologa, já doporučuju Dr. Krejčířovou, ale musela bys psát ted hned (dana.krejcirova@ftn.cz) a počítej, že by jste šli na řadu tak za 6-9měsíců.
Vždyt tvůj syn, kdyby se ztratil, tak neřekne, kde bydlí a jak se jmenuje..nebude rozumět tomu, na co se ho ostatní lidé ptají, nebude schopný na nic odpovědět. Sám v podstatě fungovat vůbec nemůže...
Nic jinýho, než vyměnit ošetřující lékaře ti neporadím...já doufám, že to naše občanské sdružení bude pomáhat právě i v získání těch sociálních dávek a hlavně osvětu, že opravdu dysfázie není žádná brnkačka...hned po autismu je to druhá nejzávažnější porucha psychického vývoje dítěte :(
Já to vím....to je to co všem
Já to vím....to je to co všem říkám,jak může být samostatný,když z něho nemůžeme spustit oči?!Jak jsi psala.Pětileté dítě které neumí říct jak se jmenuje on,ale ani rodiče.Natož kde bydlí.Asi opravdu záleží na tom na koho člověk narazí jak doktory,tak uředníky.Děkuji ti jak za rady tak za to že se snažíte o osvětu.Opravdu těch informací moc není.Ječtě jednou díky:))
Jajuško, já to fakt vidim na
Jajuško, já to fakt vidim na synovi..a to on rozumí normálně, umí stejné věci jako jeho vrstevníci atd, "jenom" blbě mluví...takže když přijdeme do kolektivu běžných dětí, tak si s ním nikdo nehraje, popř. se furt ptají, co říkal a proč tak mluví atd.
Navíc syn zrovna není žádnej kápo, je úzkostný a spíš introvertní, takže by měl problém s dětma i bez dysfázky, natož s ní...
za všechny ty pomůcky a logopedii dávám veškeré peníze, nechodím kvůli tomu do práce, abych se mu mohla věnovat a aby jsme to do školy co nejvíc zlepšili...
fakt nemám pocit, že má péči stejnou jako vrstevníci a samozřejmě nám nepřiznali nic...a bohužel nepřiznávají nic ani dětem, co mají tu poruchu receptivní..
docela bych těm úředníkům přála, aby si vyzkoušeli, co to znamená péče o takové dítě....
Jajuško, ještě mrkni
Jajuško, ještě mrkni sem:
www.dysfazie.eu stránky jsou teprve v rozjezdu, ale získala jsem pro spolupráci i klinického psychologa, takže snad od Nového roku na tom začneme pracovat víc. Pokud chceš, můžeš mi poslat i Váš příběh, já ho na stránkách zveřejním.
Jinak můžeš zavítat k nám do tématu o Poruchách komunikace: http://www.modrykonik.cz/diskuse/tema/maminky-nestandartnich-deti-poruch...
pár dětí s receptivní nebo smíšenou formou na diskuzi je. Sice tak těžkou formu jako má tvůj chlapeček tam asi (zatím) nikdo nemá, ale určitě se k nám můžeš přijít poradit nebo si postěžovat... není to lehké někdy.
T.
Zdravím, také mám dcerku,
Zdravím, také mám dcerku, 7-mi letou,od 2 do 4 let měla autistické rysy-to bylo peklo,ze dne na den jako kdyby nám někdo vyměnil dítě- zaplať bůh, že ustoupily, a nyní má dg.vývojová dysfázie a ADHD a Vaše pocity znám-když dcerku někdo zná jen povrchně nebo jí jen tak se mnou potká, tak slyším pořád, že "vždyť je úplně v pohodě, jen hůř mluví". Sama víte, že to tak vůbec není, že nejde jen o tu řeč, ale bohužel na těch dysfaticích není hned všechno vidět na 1. pohled...A já už nic na to neříkám, protože na mě koukají, jak kdybych si to vymýšlela.. Mě rodič. příspěvek zamítli, když bylo dceři necelých 6 let, nevzdala jsem to, odvolala se, pozvali si mě s dcerkou do Hradce Králové na soc. odbor Min. páce a soc. věcí, kde jí viděl jejich posudkový lékař a dětská psychiatrička-a vyhrály jsme,a jelikož proti rozhodnutí z kraje se nedá odvolat, tak mi museli ušlé příspěvky doplatit zpětně (táhlo se to asi 5 měsíců), a prodloužili nám to do 7 let. A když jsem šla žádat v 7-mi o prodloužení, ani jsem nedoufala, ale k mému překvapení mi ho schválili-asi si mě pamatovali..:-) Určitě se odvolejte a bojujte,držím Vám pěsti.
Sisinko,děkuji. S Lukáškem to
Sisinko,děkuji. S Lukáškem to bylo tak jak u Vás.Také měl mezi 3-4rokem autistické rysy.Naštěstí časem vše vymizelo.Já navíc před jeho třetíma narozeninama vážně onemocněla,tak jsme to jeho nemluvení přisuzovali nějákěmu bloku.Je to takovej "mamánek".Najednou musel být skoro měsíc bez maminky...Bohužel to bylo jinak a napřed nám řekli,že se jedná o opožděný vývoj řeči,takže jsme prostě doufali,že se to jednou zlomí a začne mluvit.Až před měsícem nám na stacionáři řekli,že se jedná o dysfázii a konečně mi někdo vysvětlil co to znamená...takže teď sbírám další informace a tak trošku se stím taky sama srovnávám...Sama víte jak je to občas náročný.
ono se uvažuje o tom, že
ono se uvažuje o tom, že dysfázie bude do budoucna spadat též pod pervazivní vývojové poruchy. Nevím, jestli i ta expresivní, ale smíšená a receptivní určitě.
Protože jakmile je v té řeči narušeno porozumění, tak celý ten vývoj dítěte je narušen, fakt to není jenom o tom, že dítě nemluví (špatně mluví).
Co znám děti s těžšími smíšenými (receptivními) formami, tak opravdu měly v nižším věku autirysy, ale není to způsobené autismem, ale právě tím neporozuměním řeči. Jakmile se porozumění rozjede, tak vymizí i to divný chování.
Syn má teda "jenom" tu expresivní, ale stejně je s tím spousta práce, peněz, nervů...a to dítě, pokud není nějaká hodně silná a vůdčí osobnost, stejně mezi vrstevníky kvůli té mluvě moc nezapadá. Syn chodí do logotřídy, takže tam je to s dětma v pohodě..ale je to v podstatě takové trošku "skleníkové" prostředí, pak mezi běžnými dětmi to má 100x horší.... protože děti v jeho věku už mluví normálně, jejich hry jsou postavené na to, že se mluví a něco vymýšlí... no syn zatím mluví jak tatar, takže mu nikdo nerozumí :P
To se mi nezdá, že by
To se mi nezdá, že by dysfázie měla spadat do autismu. Viděla jsem děti s jenom dysfázií, a můj syn ji má taky, ale má i ten autismus. To bychom tam mohly zařadit potom i děti s ADHD a mozkovými dysfunkcemi, ty taky mívají lehké auti rysy. U autismu je důležité, že jsou narušeny min. tři oblasti, a to i fantazie, představivost a hra, a sociální interakce. Jasně, že to, že dítě nemůže mluvit je do závažné a ovlivňuje to jeho chování i intelekt, ale děti, co mají pouze dysfázii jsou jakoby normální, umí si hrát a hrají si rády, nemají prostě narušeny všechny ty tři oblasti, jen tu jednu. Takže můj názor je, že to je nějaký nesmysl.
Dj, ne do autismu, ale do
Dj, ne do autismu, ale do pervazivních vývojových poruch, to je trošku rozdíl ;) ono když dítě nerozumí řeči, tak prostě všechny tyhle oblasti narušené jsou. Ale ne doživotně jako u autismu. Takže dítě z té PVP pak může postupem času vypadnout úplně.
Ale zatím se o tom jenom uvažuje, v Mezinárodním rozdělení chorob je to stále Porucha psychického vývoje dítěte, blíže specificky narušený vývoj řeči.
Já to chápu, to, že nemluví
Já to chápu, to, že nemluví samozřejmě narušuje různé věci, to je jasné, nechci to nějak podceňovat nebo tak něco. Autismus je v podstatě PAS nebo taky PVP, jako lékařský název asi jenom autismus neexistuje - do PAS pak patří rozdělení těch všech druhů PVP- asperegerův syndrom, dětský a atypický autismus, rettův syndrom jiné pervazivní poruchy atd. Nic nemám proti tomu, když by děti spadaly do PVP, pokud by ale splňovaly všechna ta tři kritéria psaná výše. Jinak se mi zdá dysfázie jako dostačující, pokud je tam opravdu narušená jen ta řeč (primárně). No, ale já to neovlivním, je to jen můj názor. Syn má dětský autismus docela těžký, a má narušeny obě složky řeči, i porozumění i vyjadřovací, takže on skoro vůbec nereaguje na žádné pokyny, to když vidím děti s dysfázií, tak docela závidím, že jsou docela v pohodě, ale nechci to nějak podceňovat to ne, jenom mi ty děti oproti mému synovi příjdou super...To by bylo moje zbožné přání, taky jsme si mysleli, že to bude dysfázie, když byl menší, a ono ne, no škoda....
DJ, jasně, jako dysfázie a
DJ, jasně, jako dysfázie a autismus rozdíl je. A prý to bude tak, že prostě bude kolonka Pervazivní vývojové poruchy, a v tom budou podkategorie
- PAS
- Rhetův syndrom
- Dětská dezintegrační porucha
- Vývojová dysfázie
ona tuším pervazivní znamená všepronikající, a to u tý dysfázky fakt je taky...právě u tý expresivní mi to zas až tak nepřijde, ty děti jsou v podstatě "normální", jen prostě blbě mluví, mívají horší motoriku a hůř se zapojí mezi zdravé vrstevníky..ale jinak je ten vývoj v rámci normy, dítě řeči rozumí atd.
Ale u těch smíšených a receptivních forem, tam fakt ze začátku není moc rozdíl (pokud je to fakt těžká forma) od autismu, ty projevy jsou jako celkem dost podobný a to dítě je i podobně limitovaný. Ale samo ta dysfázka se dá o dost zlepšit, i kompenzovat úplně, což u autismus nejde.
Jako určitě netvrdim, že dysfázie je srovnatelné postižení jako autismus, to fakt jen v těch extrémně těžkých případech, kdy to dítě se fakt rozumět nenaučí dobře nikdy a mluvit vůbec, ale zas takových dětí není tolik.
Pro mě je to takový "ani ryba, ani rak"...syn má teda jenom tu expresivní, takže mezi dětma s postižením je "král", chová se normálně, rozumí normálně, akorát blbě mluví (ted spíš v tý fázi, že mu prostě cizí lidi nerozumí, jinak mluví hodně)...ale zas v kolektivu zdravých dětí je takovej outsider
Jinak třeba u syna byla fakt
Jinak třeba u syna byla fakt narušená i ta hra, a to má tu dysfázii jenom expresivní, tudíž rozumí normálně. On si skoro do 4 let hrát neuměl imaginárně, prostě bud dělal různé úkoly, hry od Smartu, puzzle atd, nebo si max. jezdil s mašinkama...ale že by si vzal panáčky a ted s nima hopsal a vymýšlel nějaký příběh, tak to ani omylem.
V podstatě takhle hrát se naučil ve školce s dětma, ted už si hraje normálně, i když stále víc převažuje hra typu luštění, úkoly jako Logico, MiniLuk atd. Ale je schopen běžné hry- hra v kuchynce, s domečkem pro panenky, krmí miminko atd. Ale jakmile se hraje nějaká hra, kde je to postavený na tom, že si děti hrají na nějaké osoby, pohádkové postavy atd., tak je zas jako mimo...
DJ, ale jinak strašně záleží
DJ, ale jinak strašně záleží na míře postižení u obou diagnoz. Znám děti s PAS, které jsou víceméně v pohodě (AS, VFA )...a děti s tak těžkou dysfázií, že ten autík žije víceméně běžný život (samozřejmě problémy tam jsou)...a to dítě s dysfázií je téměř nezařaditelné do běžnýho kolektivu. To je hrozně diskutabilní.
Třeba syn má dysfázii expresivní a ještě celkem lehkou, takže on je v podstatě taky normální, problémy tam jsou díky té jeho řeči, ale nic extra závažného...ale fakt znám děti s dysfázií, které ještě v 6letech téměř nerozumí řeči a nemluví vůbec, a tam jsou pak ty autistický projevy díky téměř naprosté absenci komunikace fakt výrazné a není tam od běžnýho DA moc velkej rozdíl.
Mně jako trošku vadí, že obecně je dysfázie braná jako brnkačka, že to jako nic není a vlastně to jako není ani postižení, ale jak píšu, záleží jaký to je typ a jak je to postižení těžké.
Samozřejmě, v tomto s vámi
Samozřejmě, v tomto s vámi souhlasím. Ale míra a závažnost postižení by mělo vyplývat z lékařské zprávy. Nemůžeme ale míchat jabka s hruškama, to je můj názor. Každé dítě s dysfázií má nárok na speciální vzdělávání, a podle míry jeho postižení se mu určuje IVP, stejně jako u všech jiných postižení.
DJ, jj..to určitě. Bohužel
DJ, jj..to určitě. Bohužel právě ta dysfázie se nebere skoro vůbec jako postižení, a to ani u těch těžkých forem, ti posudkáři dost často nevědí, co to vůbec je. Myslí si, že děti jenom nemluví, vůbec třeba nevědí, že jsou právě ty dysfázie, kde je i těžce narušené porozumění řeči.
Ale to je i autismu, kolik maminek má děti s těžšími projevy a mají PNP I., to je prostě průser celkově :(
Ať se daří :)
T.
Rezinko,
já s tebou souhlasím, že problémy s komunikací by měly být brány jako postižení, protože běžný život člověka to zhoršuje moc. Nám nedávno přibyla diag. afázie - smíšená, horší ve vyjadřování, vybavování slov, ale i s porozuměním má dost problém. Samozřejmě, že největší problém jsou záchvaty, ale i ta afázie nejenže zhoršuje komunikaci s okolím, ale i mentální zaostávání. Tak si dokážu představit, že u těžké disf. ovlivnění života bude velké.
Ano, rezinko. Nežijeme v
Ano, rezinko. Nežijeme v lehké době, a hlavně ani nevíme, kam to všechno povede..... nezbývá, než doufat...na druhou stranu, pořád lepší, než umírat hlady, jako v Africe, musíme bojovat....Přeji jen to nejlepší. PA
Dobrý večer maminky, v
Dobrý večer maminky,
v prosinci jsme podali odvolání.A dnes konečně přišlo rozhodnutí.Od nového roku se změnilo posuzování a tím pádem jsme se konečně do těch jejich tabulek vešli.Lukáškovi přiznali na rok 1.stupeň.Takže maminky dětí s vývojovou dysfázií nedejte se.stálo mě to sice spoustu nervů a lítání po úřadech,ale nakonec to mělo smysl.