Kvůli lepší přehlednosti a úrovni tohoto webportálu dodržujte prosím tato pravidla.
Jak na záchvaty vzteku a negace - poraďte prosím!
Dobrý den,
prosím o radu, jak na hysterické záchvaty a vzdor, které začaly u mé dcerky Nelinky. Máme diagnostikovanou tuberózní sklerózu, ke které se pojí epilepsie (nyní kompenzovaná Sabrilem a Rivotrilem), středně těžkou mentální retardaci, autismus a těžkou poruchu vývoje řeči - Nelce bude pět let, zatím nemluví (viz náš příběh zde č.64). Před cca dvěma měsíci jsme po domluvě s neurologem vysadili Topamax, který brala do kombinace epi léků. Asi po třech týdnech se u Nely začaly objevovat právě tyto záchvaty. Už dříve se dokázala zabejčit, když nebylo po jejím, měla tendence si sedat nebo lehat kdekoliv a kdykoliv, měla i období, kdy se ve vzteku začala svlékat atp. Ale to co dělá dnes je něco jiného - lehne si na zem - už ji nelze zvednout, říkám tomu stavu "tekutý písek" - prostě ji neudržíme v náručí, a k tomu tak nelidsky vříská, že to vypadá, jako bychom ji vraždili. Na manžela nedávno v nákupním centru zavolaly prodavačky ochranku, když jsme ji brali z hriště, začaly se na sídlišti otevírat okna, a umíte si představit ty reakce lidí v metru... - přitom třeba metrem vždy jezdila ráda :( Reakce ostatních je ale to poslední, co bych řešila. No hned jak to začalo, volala jsem našemu neurologovi, jestli by to nemohlo být tím vysazením topamaxu, a on to vyvrátil - prý spíš kdybychom ho nasazovali, navíc to byla už jen "zbytková" minimální dávka. No nicméně nám předepsal Risperdal, což je zklidňující lék. Ještě jsme ho nenasadili, pořád doufám, že to nějak zvládneme. Ale někdy je to opravdu moc vyčerpávající a stresující pro obě strany. Třeba když se šprajcne a najednou nechce ráno do auta (obvykle se do auta těší), tak je prostě nad mé síly ji tam dostat, natož připoutat do sedačky (na to že je to malá holčička má sílu jako pět čertů). Už mám zjištěno, že to chce někdy delší čas - musím ji nechat ležet a nevšímat si jí, někdy jí to přejde a jde všechno jako by nic (někdy ale taky ne a vše jede nanovo). Nebo se najednou nechce nechat obléct, jít spát, jít ven, koupat se (což úplně milovala a byla schopná se svlíknout a jít do vany i šestkrát denně, v půli cesty do školky si lehne na zem - louže nelouže - a když jí zvednu a nesu, tak je schpna mi vyskočit z pevného sevření rovnou na hlavu. Předvedla to i před lékařskou posudkovou komisí (kvůli PnP) - zaboha si nechtěla nechat sundat bundu a čepici. Jednou z lékařek byla i postarší psychyatrička, která mi následně řekla, ať ten Risperdal opravdu zvážíme, že ty záchvaty jsou pro ni horší a vyčerpávající. Už nevím co s tím. Budu ráda za každou vaši radu. Díky, Vlaďka
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- 2047x přečteno
What links here
Žádné příspěvky nenalezeny
Dnešní oblíbený obsah
Archív článků
- Únor 2008 (4)
- Březen 2008 (2)
- Duben 2008 (6)
- Květen 2008 (1)
- Červen 2008 (1)
- Červenec 2008 (3)
- Říjen 2008 (10)
- Listopad 2008 (10)
- Prosinec 2008 (7)
- Leden 2009 (39)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- následující ›
- poslední »



je mi to moc líto
Vlaďko, je mi to moc líto, co obě strany prožíváte. Koukněte na bobin.blog, pokud by se Vám něco z toho zamlouvalo, napište mi, o to málo, co vím, se moc ráda podělím.
Vladi,moc mě to mrzí,tak
Vladi,moc mě to mrzí,tak trochu vím,o čem píšeš,i když máme trochu jiné dg.,autismus a VVřeči máme stejné-syn začal mluvit před 4.nar.,bude mu ted 5 a negativista,který tloukl hlavou hodně často o zem či zeď,klidně až mu tekla krev byl od 8měs...Někdy to dělal tak,že se rozhoupe cv sedu a vší silou řízne hlavou o zem,jednou zkusil na dlaždičkách a to ho pak hodně bolelo-já pak strachvala,zda nemá otřes mozku.Náš největší problém je,že nechodí venku,to sebou taky klidně flákne do louže,nechá ujet něklikero autobusů,doma stačí ho oslovit ho ve špatnou dobu,kterou ale nejde často vůbec odhadnout,takže bjujeme stále-nemáme MR,ale co,tak než začal mluvit,byly záchvaty častější-pak nám řekli,že je to i proto,žeon se neumí drozumět,ač by chtěl.Dodnes mu nerozumí prakticky nikdo krom mě a nejbližších členů rodiny neb učitelky v mš,ale cizí lidi na něj koukají jak na exota-navíc v kočáru.Jak se zlepšila jeho schopnost jakkoliv se dorozumět,tak ty drastické scény začly mizet.Ale stačí,aby na něj někdo někde promluvil třeba v mhd...Ten zatím nebere nic,ale starší,co má dg.vícero mezi nimiž atyp.autismus,dysfázie,nedslýchavost,ADHD,atd.,tak ten míval několik šílených afektivních záchvatů za den-nebyl jak tekutý písek,ale proměnil se vždycky pak už v běsnící zvířátko připomínající jeho otce,napadal mě fyzicky,začal ubližzvat i sám sobě,má pcit,že mu nikdo nerozumí a že on nerozumí zdejšímu světu.Dostal zoloft, který afekty i agresi dost zmírnil a pak ještě na večer před spaním Medorispen, a ten nám zabral také krásně-po agresi ani památka-samzřejmě že ho musím hlídat,protože když ho brácha vytočí,tak ho chytne pod krkem a to je pak nebezpečné,jelikož o sobě v tom afektu prakticky neví a mhl by ublížit.Ochranku na mě volali také-měli pocit,že se syn ztratil,protože byl ve svém světě a nekmunikoval s nějakými babami,když se ho ptaly,kde má maminku-já stála opodál a čekala,až si doprohlíží takovou tu atrakci,co je u obchodů na 10Kč-miluju ty,co se starají o věci,do kterýých jim nic není-u nás tenkrát ty báby odešly rudé,protože jsem jim řekla své,ale starší syn má také najednou fobii z metra,ač dříve jezdil. Snažím se dělat,co se dá,ale ne vždy to jde....Držím moc a moc palce,aby se to zlepšilo a abyste našli nějaké řešení,které by ulevilo maličké i vám :-))
Dobrý den, dovedu so představit co prožíváte i když my až takové
projevy nemáme, chci se vás zeptat jak to máte se školkou zda chodí do normální nebo speciální, případně zda má asistenta. My totiž máme ve školce velké problémy a to jak jsem psala nemáme až takové problémy s chováním, syn začal i více mluvit, zdá se že vcelku rozumí, přesto nám ve školce řekli, že nejsou povinni mu pomáhat jít na WC, oblékat se apod. že vlastně do školky nepatří . Přeji vám hodně síly a pevné nervy. Děkuji za odpověď.
Dobry den, zachvaty resime uz
Dobry den, zachvaty resime uz nekolik let. Syn ma 5,5 roku, 135cm a vazi 30kg. Dg.nema, jen popis priznaku- gigantismus, pyramidova kvadrupareza, centralni vada zraku a momentalne je na hranici stredni a tezke MR. Zachvaty jsou strasne, spoustec se casto neda odhadnout a uplne nejvic ublizuji cele rodine. S muzem jsme se rozhodli, ze udelame vsechno pro to, aby byla doma maximalni pohoda- pece o syna je i tak fuska a neni mozne si jeste vic huntovat nervy- a tak dostava leky. Mame ctyri deti, chceme aby spolu v klidu zili a syn se bude jenom zhorsovat. Myslim, ze nema smysl trpet a snazit se to vydrzet. Vyzkouseli jsme ruzne leky. Prave doslova slavime uspech s Rivotrilem. Ze syna je zase spokojeny broucek, ktery si po probuzeni zpiva. Je nutne se smirit s tim, ze ucinky jednoho leku nedrzi vecne a tak se ruzne toci a stridaji- no,jako pri EPI. Risperdal mu vyhovoval asi rok. Vubec bych se ho nebala, da se velmi jemne davkovat. Musite si s tim pohrat a zkouset. Kazdy potrebuje neco jineho. Mne osobne hodne uklidnuje mnozstvi preparatu, se kterymi jde naladu vyladovat, protoze s vybuchy agresivity se zit neda, je to to nejhorsi na celem postizeni. Lidi, kteri to nezazili nemaji abolutne predstavu, jak silene je to vycerpavajici. MR je proste svine. Takze doporucuju Vam najit si co nejlepsiho psychiatra, kteremu budete duverovat a budete si s nim rozumnet. Stravite s nim totiz cely zivot.:) Hodne stesti.
Souhlasím se Skalenkou,že je
Souhlasím se Skalenkou,že je hodně důležité najít dobrého psychiatra-naše dr.byla ráda,když jí synátor v záchvatu začal demolovat ordinaci-už se jí tam podepsali oba-jeden rozbil dveře,druhý v afektu nejdřív škrtil bráchu,pak házel zběsile vším,co mu přišlo pod ruku,až po něm zůstaly rýhy ve zdi ordinace a odlouplá omítka,jak všechno letělo proti zdi a přesně dr.říkala,že je ráda,protože "oni se oba jeví"na pohled tak vzorně a slušně-mladší má zdvojený chromozom a ty pruchy chování prostě máme, i bez MR-takže konečně viděla na vlastní oči,to,o čem jsem já pořád mluvila aona si nedovedla představit.Sousedi na nás bušili hodněkrát,a na OSPOD mají poznámmku o klukách,kdby si tam někdo přišel z domu stěžovat,tak že holt u nás je hlučněji a nemá to nic společného s tím,že bych kluky bila-Starší když spustí,mám sto chutí utéct.Také bral původně atarax,který ale nefungoval,takže byl vyměněn za ten Medorispen.
Risperdal
Já už mám mnohem starší dceru, a když mi doktor předepsal Risperdal, tak jsem si říkala, že se stal ZÁZRAK.Dcerka se chovala úplně jinak, pěkně se rozmluvila a přestala se bát lidí. V pohodě jsem s ní mohla nakoupit a jet třeba na výlet. Byla jsem moc a moc šťastná. Píšu minulý čas, protože po roce lék přestal působit a už v tom zase lítáme. Vánoce byly hrozný, dcera agresivní a přestala na několik dní jíst a spát. Teď zkoušíme zase nový lék a zatím nic moc. Dcera mlátila i našeho psa, jen tak zničehonic,ale na tátu si netroufla. Dokonce při bití začala používat podrážku bačkor, zřejmě, aby to více bolelo. Psychiatrička to komentovala jako pubertu.
Z jedné stránky jsem ráda,že
Z jedné stránky jsem ráda,že se o vzteku tady píše ,zdruhé strany smutná je mi líto dětí a nás všech.
Ve středu jsem vyrazila s dětmi do školy Mhd po roce,jinak jezdím autem. Pokud se mi nerozbije vím,že další rok jezdit Mhd nebudu!!!!!!!
Cesta trvala asi 80minut,což jsem nečekala a hlavně byla jsem na pokraji fyzických a psychických sil!
Starší dcera v pohodě,ale zásluhou našeho šikovného společníka Amora. I na jak ho máme krátkou dobu mi při cestě pomohl i,když pro něj to bylo taky těžký.Byl trochu hotový z mladší dcery chtěl mi pomoct ,ale v dané situaci to nešlo.
Mladší cesta byla ve stavu tekutého písku a jak říkám já ,byla to zabijačka. Naštvala se v autobusu a začla řvát na celý autobus. Měla jsem strach zda nás řidič nevyhodí,ale byl statečný a vydžel to s námi !
Ale lidé v autobusu šly na konec a pak se našlo pár chytrých ,že s ní mám něco udělat nebo vystoupit.Že to nehodlají poslouchat.Kousala se do ruk,občas jsem ji chytla hlavou od ní i já do obličeje. Na zastávce se začla vyslíkat,plínka letěla v dáli. Tak jsem se modlila ,aby se nepočurala.
Na pokraji zhroucení jsem je předala paní učitelce a byla jsem ráda,že to mám za sebou.
Všem přeji pevné nervy a,aby jsme našly nějakou alternativu jak to zvládnout s miláčkama dál,aniž by si ublížily nebo svému okolí.
a jak to bylo dál ve škole?
Jak tam se chová a jak ji zvládnou? Musí chodit do školy každý den?
Děkuji moc za vaše komentáře.
Děkuji moc za vaše komentáře. Zatím bojujeme jak se dá. Jsem ale pořád na rozcestí - někdy mám pocit, že už není jiná možnost, než lék nasadit a argumentuji si tím, že ti co léky nasadili si to pochvalují (aspoň na chvíli), na druhou stranu se bojím těch následků - už teď bereme léky zatěžující játra a ledviny (v ledvinách navíc má Nela angiolipom, který je nutný pravidelně kontrolovat) Dostali jsme se ale do fáze, kdy Nelka nechce venku chodit. Už jak dojedeme ke školce, zvedne ruce a chce nést. Já vím, že bych jí neměla ustupovat, ale jinak ji do školky nedostanu (vlastně už ani ze školky) ale vzhledem k tomu, že pak musím do práce, ty ústupky, které eliminují záchvat a válení se v blátě prostě dělat musím. Pořád je to ve fázi "ještě počkáme, uvidíme, snad to přejde..." Ale musím přiznat, že už jsem opravdu unavená a vyčerpaná. V podstatě si na jen na 50% užívám ty světlé mazlivé chvilky (to je Nel úplně k umazlení), protože se bojím, kdy zas přijde ten zlom. Už se bojím jít nakoupit, jít do centra, aquaparku, hřiště už jsme úplně vyloučili. Mám ale ještě starší (7 let) zdravou dcerku a ta to odnáší. Takže někdy jedem separé - manžel s Adélkou, já s Nelou... No prožívám teď naprostou schizofrenii..
Clovek nebohy rodic se musi
Clovek nebohy rodic se musi rozhodnout v oblastech, o kterych se s vami nikdo nechce bavit. Uz dlouho mam pocit, ze to co bude se synem,je vlastne nase vec. V obdobi vzteku se mi rodina rozpada pod rukama. Jsou vztekli a unaveni vsichni, ale syn nejak moc netrpi. Prejde zachvat a on se usmiva jako slunicko. My mame treba zkazeny vylet, vylidnili jsme kavarnu, nebo uklizim bordel, co vyrobil. Tak jsme si urcili priority. Nas zdravych je vic, syn je na nas odkazany, tak se bude prizpusobovat on. Kaslu na jeho jatra a nechci, aby tu byl do sta. Chci cas s nim stravit slusne a v klidu a ne jako vystresovane zviratko. Skoro mi zmizel muj osobni zivot, jsem s nim porad a velmi ho miluji, ale mlatit se od nej nedam. Ve veku nasich deti jsme na zacatku, puberta bude jeste mnohem horsi. Nema smysl cekat na zazrak, ale pripravit se.
Do školy chodí každý den.
Do školy chodí každý den. Paním učitelkám jsem řekla co mají s ní dělat,aby nebyla vzteklá. Ona je ve škole vcelku zvladatelná a chválí ji. Taky to na ně zkouší,ale utnou ji hned v začátku.
Někdy to bylo náročné ,když se kously obě a já měla dvě ruce a hodily by se mi další dvě.
Nebo se mi stává ,že starší dostane záchvat mladší se kousne.
To mám potom taky docela hoňku.
sociální fobie
...takže je vidět, že ten vztek způsobuje prostředí-hodně lidí-MHD,nákupní centrum- rozhodně bych ji tam nevodila. Moje dcera to má obdobně-chodím nakupovat a kolikrát se stane, že prostě do obchodu nejdu-vybírám si jen malé obchůdky, kde lidi skoro nejsou, no, v autobusu by taky řádila-raději nezkouším, snažím se ji držet co nejvíce od lidí, žádné návštěvy apod. Stejně
záchvatům agrese nezabráním , zjistila jsem, že si zřejmě záměrně přehrává pro ni nepříjemné zážitky. Rozhodně je to strašně vyčerpávající a hledáme další lék, který by ji zklidnil.
Jí nevadí lidi,je hodně
Jí nevadí lidi,je hodně společenská. Když se jí někdo líbí ,ráda komunikuje,ale není jí rozumět. Cizím lidem říká mami,babi.
Spíš si myslím,že je to z toho,že ji to nebaví. pozornost je krátkodobá a pořád se musí něčím zaujmout,aby nepřišla agrese se vztekem.
Občas ji sestra hodně namíchne. A to se pak do sebe pustí a je rvačka a dlouho trvá než se to uklidní. Už si je pro jistotu kvuli lidem natáčím na telefon,abych měla dukaz ,že jim neubližuji,ale dělají si to sami. Návštěvy miluje ,ale mám radši ,když je u nás,pak se nemusím omlouvat,že něco rozbije a platit škody. To se mi už taky stalo.
Tak my také bojujeme se
Tak my také bojujeme se záchvaty vzteku. Nejsou tak staršné, ale i tak mě ubíjí. Syn má 3 a půl roku - řekne jen pár slov - zatím tomu říkají opožděný vývoj řeči, dále ADHD, epilepsie ( depakine, keppra, rivotril - který jsme ted uspěšně vysadili), hyperaktivita. Když nakupujeme, tak je slyšet přes celý obchod, jak staršně kříčí. Lehání - spíš skoky na zem také znám.... a zvednout ho, je opravdu těžké. Záchvaty byly i když bral Rivotril, nebyly tak silné, ale byly. Začátkem prosince jsme se úplně Rivotrilu zbavili a nyní, poslední týden, jsou záchvaty mnohem častější a intenzivnější, navíc velmi špatně spí.
Také mi připadá, že si prostě hledá něco, kvůli čemu by se mohl vzteknout. Jakmile to začne - trvá to i dvě hodiny. Napřed je špatně to, pak hned zase něco jiného.. ted chce to a když to dostane, tak to vlastně vůbec nechtěl a chtěl něco jiného...Pak chce tátu (který má pevnou pracovní dobu, takže je Petřík zvyklý, že dopoledne doma není), ale o tátu vůbec nejde - jen ví, že to dlouho vydrží, protože táta přijet nemůže.
My na návštěvy raději vůbec nejezdíme (zaručeně by spoustu jejich věcí přišla k úhoně) - občas jsou náročné i návštěvy, které zavítají k nám.
Zatím se to snažíme nějak zvládat - spíše vydržet - třeba to odezní.
Já jen, že v tom nejste sama a přeju moc a moc pevné nervy. Mám tři děti: nejstarší: kluk 11 let- IG epilepsie - absence (nyní už rok bez léků, ale minulý týden na EEG slabá epi aktivita - znovu zvažování medikace), ADHD, vývojová dysfázie, prostřední kluk 3 roky... o tom jsem psala, a nejmladší holčička 1 rok - kromě toho, že je nespavec, tak zatím zdravá a snad to tak zůstane.
Někdy jsem už fakt hodně vyčerpaná a také to nepůsobí moc harmonicky na celou rodinu.. jsme pak nervozní všichni. Ale jsou i chvilky, kdy je k "sežrání" a v tu dobu se snažím nabít a obrnit si nervy... Ale pokud to do alespon malinko neodezní - tak se medikaci bránit nebudu :)
Tak ještě jednou pevné nervy!!! Určitě bude líp...
Jéé-krásné téma-myslím,že
Jéé-krásné téma-myslím,že bychom si mohly povídat hodiny,má osmiletá
nechodící,nemluvící dcera od malinka nesnáší sezení v židli v kočárku atd.
miluje volnost,2x jsme skončily na chirurgii-dva stehy pod nosem,když se
s ní kočárek tehdy byla čtyřletá před krámem převrátil,s ní se dodnes
nakupovat nedá :)) a dále když se v něm tak svíjela,že i popruh rupl a
ona skončila na zemi,dopadlo to dobře-hlava celá :))jéjí lehání si na zem mlácení hlavou o každý roh beru jako její cvičení-má nižší práh bolestivosti,naštěstí čím je starší tak jsou její vzteky lepší,nebo jim
možná už i lépe rozumím je to vlastně součást její mluvy a je na mně kdy
musím rozlišit jestli ječí proto,že mně zkouší nebo se jí něco nedaří,
zároveň i já jsem zaujala postoj tvrdší matky ve výchově přestala jsem být
jejím otrokem :)) a vychovávám ji podle jejího mentálního vývoje,který odpovídá 2,5 letům a zvykám lidi kolem sebe,že jiné to nebude!! Naše děti
mají stejná práva,jako děti zdravé a že se u nás doma ječí a dcera vším mlátí?-no bože u sousedů štěká pes a děti dupou:))) do restaurace také
chodíme,ale pouze do zahradních s dětským hrištěm a dekou-nesnášíme ty
židle:))) maminky netrapte se, nenechte si ničit život od našich velkých
miminek a lidí co nejsou tolerantní,hezký den a pohlazení všem velkým miminkám!!