Kvůli lepší přehlednosti a úrovni tohoto webportálu dodržujte prosím tato pravidla.
92. Dětská mozková obrna, proč my? (Denis)
Dobrý den, nikdy bych neverila, ze se budu divat na tyto stranky a psat tu nas pribeh. Mame chlapecka Denise, kterému jsou 2 roky a 9mesicu, cvicime od jeho 3mesicu Vojtovu metodu.
Me tehotenstvi probihalo uplne normalne, zadne problemy nic. Ale den před porodem jsem měla divný pocit, že se s mimi něco děje nebo spíš neděje, nevím...nějaká intuice. Tak jsem se druhý rozjela do nemocnice.
No takze jsem do porodnice prijela hned rano, udelali mi ultrazvuk a zjistili, ze mam spatne prutoky pupecnikem - ja poprve rodila, takze jejich vyrazy mi nic moc nerikali a verila jsem jim, ze vse co delaji, delaji spravne. Bylo 9 rano - doktor rikal, ze musim co nejdriv porodit - jsem si rikala pro sebe, ze bych hrozne rada, ale nemela jsem zadne bolesti nic.
Dali mi tabletu na vyvolani porodu - ta vubec nepomahala, neotvirala jsem se, jen asi na 2cm nekdy vecer, bolesti nic moc - jen trochu. Pritel me porad drzel za ruku a ja vubec nepomyslela na to, ze by malemu neco mohlo byt. Pak jsem vecer zacala krvacet, tak me rychle odvezli na sal a maly sel ven cisarskym rezem. No ale druhy den mel krece a museli ho odvest do Prahy na JIP, takze jsme za nim jezdili, jak se dalo.
Pak prisla diagnoza - nejhorsi den v nasem zivote - ze bude mit postizeni 2.-3-stupne. Pak zacal kolotoc v podobe objizdeni ruznych doktoru a specialistu, ale vsichni se bohuzel shoduji. Nyni je na urovni 3mesicniho miminka, porad nic nedela, jen lezi, zacal rikat baba, smeje se, umi se chcechtat, snazi se plazit, koniky pase obcas.
Chodit pry nebude, ale stale cvicime, a cekame, ze se TREBA stane zazrak, ale asi spis ne. Je to strasny. Tak si rikame, kdyby ho vyndali hned rano, tak by to nemuselo byt tak strasny to jeho postizeni. Snažime se s tim srovnat, ale nejak to moc nejde. Tak vsem drzim moc palce, ktere potkal podobny osud....
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- 5289x přečteno
What links here
Žádné příspěvky nenalezeny
Dnešní oblíbený obsah
Archív článků
- Únor 2008 (4)
- Březen 2008 (2)
- Duben 2008 (6)
- Květen 2008 (1)
- Červen 2008 (1)
- Červenec 2008 (3)
- Říjen 2008 (10)
- Listopad 2008 (10)
- Prosinec 2008 (7)
- Leden 2009 (39)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- následující ›
- poslední »


Komentáře
Ahojky!Musíš věřit,cvičit a
Ahojky!Musíš věřit,cvičit a věřit.Tak se to snažíme dělat i my.Máme 7 měsíčního Honzíka.Po porodu ho oživovali,teď má cysty na mozku.Honzík se ani nesměje,nehraje si.Občas pase koníky,hlavičku celkem udrží,když není unavený.Nesmíme přestat doufat,že jednou ti naši kluci všem vytřou zrak!Říkám si,že když to Honzík nevzal a vybojoval si to,tak já to taky nevzdám!!!Moc dobře vím jak ti je,co se ti asi honí hlavou.A ani já se s tím nemůžu smířit a někdy mám co dělat abych se nerozbrečela,když venku potkávám maminky se zdravýma miminkama.MUSÍME být silné,jak snadno se to řekne,ale prostě MUSÍME.Držíme pěstičky,ať se Denis lepší a lepší,určitě ti příjde.Jestli si chceš popovídat,budu ráda,když se ozveš.Tonička
Souhlasím
Souhlasím s Antonií. Hlavně to nevzdávat. I když se zdá, že pokroky jsou malé, všechno, rodiče a blízcí pro dítě dělají se zůročí. U cvičení to platí dvojnásob. Tyto děti se vyvíjí skokově, nemusí udělat několik dlouhých týdnů i měsíců žádný pokrok a pak se to najednou zůročí.
Dopředu počítat s tím, že se dítě nikdy nepohne, je cesta do pekel, to pak musí zákonitě přijít nechuť cvičit a pracovat.
Zažádejte si o lázně, v Jánkách s takovým prckem dostanete cvičení dvakrát denně, jistě se dostaví pokrok.
Důležitá je a psala jsem to už stokrát na různá místa hlavně dobrá rehabka.
Potkala jsem v lázních, už dřív, jednu paní s holčičkou, co se narodila snad půlkilová a měla krvácení do mozku 4.stupně. Když jsem ji viděla já, měla asi 8 let a jenom malinko kulhala. Žádné mentální postižení, nic. Prý se na ní chodí dívat doktoři, ti totiž předpovídali, že se ani nepohne.
Já chápu, že se člověk musí smířit s tím, že to nemusí dopadnout dobře. Ale naději má každý.
Díky za podporu
Ahoj Tonicko,
diky moc za podporu. Taky to nemas jednoduchy. Ale musime proste doufat, ze se to zlepsi. Rikam si, kdyby se aspon naucil sedet, hlavu taky moc nedrzi, jen na chvilku. Taky se mi chce nekdy uplne brecet, kdyz vidim zdrave deti. Ja mam kamradku, ktera ma 13mesiciniho chlapecka a toho taky museli po porodu ozivovat, opna totiz prestala mit kontrakce a museli ho vyndat klestema, je tedy nastesti v poradku, je az moc zivy, mela opravdu stesti. A to je tvoje prvni dite? Kolikrat denne cvicite? My tak 3-4x denne. Docela u toho breci. Uz mame vyrizene lazne - Janske, cekame, az se ozvou. Nechystate se tam taky? Moc moc drzim palce Honzikovi, je to bojovnik, kdyz se nevzdal prichodu na svet. Ahoj Kamila
Ahojky!Cvičíme 4x denně,dá se
Ahojky!Cvičíme 4x denně,dá se říct až na malinkaté vyjímky,jako když jezdíme po doktorech.Ale musím řict,že od té doby co máme novou rehabku,tak se pomalinku,velmi pomalinku zlepšujeme.Vždycky se tam super nabiju.Ona si s náma povykládá,poptá se jak se máme.Má tam obrovskou nástěnku se ,,svýma"dětičkama.Jak postupně rostou.Jak třeba v roce ani neseděli,pak foto a sedí a pak..Pak je tam vidím osobně jak moc jsou šikovný.A to prostě MUSÍM věřit,že my budem taky chodit!Říkám si,že je Honzík prostě začarovanej a cvičení ho vysvobodí a tělíčko ho začne poslouchat.A BUDE chytrej chlapeček,měl původně dostat nobelovku a teď bude ,,jen"typickej chlap:-))))Asi to napsala divně,ale tomu věřím.Ale monentálně je Honzík nemocný,měl 39,3 máme antibiotika,tak mám opět nervičky.Asi pojedeme do Boskovic,volala jsem tam,máme žádat koncem léta.Do 1 roku dítěte tam neberou.Máme ještě Sylvinku,které jsou právě dneska 4 roky a je to drak:-)))Jestli chceš napiš mi na mail antonie.novotna1@seznam.cz,držte se.Tonička
Dobry den, nevim, jak Vam
Dobry den, nevim, jak Vam jinak napsat, tak jsem klikla sem....vERIT, VERIT a VERIT...to je zaklad. A sehnat dobrou rehabku je zaklad cislo 2. Mame 15 mesicni holcicku, nebudu Vam psat, jak jsem dva dny v nemocnici rikala, ze necitim pohyby a jak mi "hodne" sestricky rikaly, at neotravuju...holku ozivovaly, z nemocnice jsme prisly za mesic....v 8 mesici nam pani doktorka rekla, ze at si jdeme rovnou zazadat o invalidni duchod. A v ty dobe jsme sehnaly OPRAVDOVOU rehabilitacni pracovnici..dneska uz to mala zkousi na 4, kdy v tom 8 mes. de facto nic nedelala. Je to hrozne tezky se do toho vseho stresu jeste naucit spravne tu Vojtovku,ale je to zaklad...ja muzu po roce zodpovedne prohlasit, ze to porad neumim tak jak bych chtela,ale snazim se...chce to opravdu dusledne 4krat denne, mala u toho rve priserne, me se chce brecet..to urco vsechno znate...ale musime vytrvat. Do tri let Ti nikdo zodpovedne nerekne, jak to bude, jelikoz do tech tri let je mozek nejvic plastickej, nejvic toho pobere a co tam ted Vojtovkou vlozis, se vam jen pozitivne vrati...rikala nam nase rehabka Michalka, ze necvicime, ze LECIME. A tak to je!! Hlavinku vzhuru, uvidite, ze malej ji da vzhuru taky, moc drzim pesticky a nevidim tu nikde, odkud jste? Svetlana
Dobrý den, Světlano, díky za
Dobrý den, Světlano, díky za podporu - je to pravdu tezky vydrzet, i kdyz nevidim zadne zlepseni - jako kdyz ani necvicim (nelecim). Taky jste necitila pohyby? To vam teda reknu, to jsou doktori, je mi z nich...no vite co, cloveku znici cely zivot. My jsme kousek od Pribrami, ale rodila jsem v Benesove:-( Taky jsme si malyho privezli domu az po mesici. Nas taky u toho breci, ale jen kdyz je na brise nebo v kleku, jinak to jde. A jak na tom je ted mala? Nas teda vubec nic nedela, obcas se otoci na pravy bok, ale neudrzi se tam, takze zas spadne na zada, konicky obcas -ale pry to dela spatne. A odkud jste vy?
:-) Verit, cvicit a
:-) Verit, cvicit a nevzdavat!!!...vidite, kolik maminek se Vam tu snazi dodat viru...my jsme z Mostu, tedy dost daleko, ale zeptam se nasi kouzelnice rehabky Michalky, jestli nekoho nezna tam u Vas, koneckoncu do Prahy to mate kousek..vite, my cvicili od 4 mesice a porad nam bylo divny, ze jako po pul roce nevidime zadny vysledky, kdyz ma byt ta metoda tak zazracna. Tak jsme zmenili terapeutku a najednou jsme ty vysledky videli...ted kdyz je nevidime, je to nasim cvicenim, je to proste strasne slozity ohlidat vsechny ty uhly, roviny a reakce, jestli to hraje, ale vrati se Vam to ve forme zazraku...vite, kolika maminkam rikali doktori, ze jejich deti nebudou nikdy chodit...a vite, ze dost z nich jich chodi? Hlavu vzhuru, ja Vam rozumim, taky se s tou krivdou, ze to proste melo byt jinak, porad srovnavam, ale tu energii, co bych investovala do "kdyby" a vzteku, investuju do maly...je to narocny, vsichni to tu zname, ale nejste na to sama, ju?:-) Mala se teprve s Michalkou naucila pekne tocit a ted tu na ni koukam, jak si to zkousi na 4,rechta se tomu, i kdyz vim, ze je to jeste na dlouho, nez se na ne opravdu dostane. A jestli Denisek neco dela spatne nespatne...nasi generaci nikdo nezkoumal a z dnesniho pohledu by nas plno ruzny pohyby delalo blbe, na to kaslete, proste verte malymu, verte sobe, ze to dokazete a ze pro Deniska delate jen to nej, protoze i my si tu doma uvedomuje, ze nase Markulinka nam predvede to, co ji naucime, co ji do hlavicky "vevojtime"..je to na Tobe, takze utrit slzy a do toho!!!...drzim pesticky:-)Rekla mi jedna pani doktorka, ze dite, ktery se smeje, slysi a vidi, tam je nadeje vzdycky!!!
Ahoj Světlano,diky moc:-) Tak
Ahoj Světlano,diky moc:-) Tak to je sikovna, kdyz uz se snazi na 4.
My bysme chteli zkusit i nejakou jinou rehb.sestru, abychom mohli srovnat, jestli to i jina dela stejne. Tak kdybys nam sehnala nejaky kontakt, tak bysme byli radi! Nebyli jste uz v Janskych laznich? My se tam chystame, cekame na termin. Tak ahoj
RL - Corpus
Ahoj, zkus se podívat na tyto stránky http://www.rl-corpus.cz/
Jsou tam ve vojtovce proškolení fyzioterapeuti. Nejsou tam ale všichni. Já jim radši zavolala a cca do 30min. mi našli fyzioterapeuty v mém okolí.
Ahoj, diky moc, uz jsem hned
Ahoj, diky moc, uz jsem hned jednu rehab. sestru kontaktovala kousek od nas:-) tak diky Kamila
AHojky, po delsi dobe....my
AHojky, po delsi dobe....my do lazni vubec nepojedem, tedy rozhodne se tam nechystame, ja vim, ze plno maminek tu pise, ze vyborny, ale zase nase Miša nam to v soucasnosti nedoporucuje...je pravda, ze to dite se tam dostane do kontaktu s jinou technikou cviceni a nekomu to neudela dobre, vidim to na maly, jak kdyz cvici jen s mym manzelem, tak je to neco uplne jinyho, nez kdyz se stridame my doma a kdyz na nas ma cas Michalka, tak to je pak uplne jinej koncert..tak kdyz je ted mala nastartovana, tak ji nechci menit tu techniku, uvidime, treba na to dojde pozdeji. Ale je jasny, ze Jansky josu nejlepsi! A co ta noha rehabilitacka??? Jste spokojeny? A co malej, jak se mate? Preju prima dny a uzivejte slunicka:-)
Taky souhlasím se Žlababou i Toničkou:-)
Náš Vojta (teď je mu 13) nedržel hlavu snad do 9 měsíců. V roce se tak akorát uměl otočit na břicho, ale moc se mu to nelíbilo. Asi ve 14-15 měsících začal "píďalkovat", což teda nebyl moc efektivní způsob lokomoce :-), a teprve ve dvou letech lézt. Chodit začal, to víš že zpočátku bídně, ve 4 letech. Dnes není ideálně koordinovaný, ale chodí a běhá. Má i jiné problémy, ale motorika se spravila docela dobře. Okolí se mě tehdy ptalo: už chodí? A já, nevím proč, jsem s naprostou jistotou odpovídala: ne, ale já vím, že bude. Přesně jak říká Žlababa: předem počítat s neúspěchem je cesta do pekel.
Vydržte a hlavně malému veřte (a sobě taky). Držím palce.
Olina
Ahoj,opravdu to
Ahoj,opravdu to nevzdávej,také mám 2.5 syna který měl velký krvácení v mozku a má DMO.v deseti měsících pásl jen koníky a najednou se přesně v roce přetočil ze zad na břicho a dalších půl roku měl vystaráno.současně je na tom tak že sedí,plazí,sem tam leze zkříženě,ale spíše hopká,staví se a začíná obcházet.také nám říkali že nikdy nebude chodit,protože ani oni neví jak to bude pokračovat,my jim nevěřili a poctivě cvičili 4x denně a cvičíme doted.už nám nikdo netvrdí že nebudem chodit,spíše naopak.chce se to obrnit trpělivostí a zvyknout si že tyto děti opravdu dělají skoky,mezitím ubíhají měsíce cvičení bez efektu a najednou bum a konečně něco nového.tak držím palce.
Moc dekuju vsem za podporu
Tak to je fajn, ze se takhle rozpohyboval, to je moc dobre. Diky za odpoved, je to opravdu o hodne velke trpelivosti. Nas Denisek taky krvacel do mozku. Tak drzim moc palce. Kamila
Naděje není nikdy dost!
Dobrý den, také jsem maminkou, která tyto stránky navštěvuje. Už asi tisíckrát jsem si říkala, že i já napíšu náš příběh, ale prostě to zatím z různých důvodů nevyšlo.
Po úplně bezproblémovém těhotenství a ještě lepším porodu jsme se s přítelem dozvěděli, že naše holčička se narodila s Downovým syndromem- mozaikovou formou. Mám naučené odpovídat: Ano, testy v těhotenství nic neprokázaly..., ale to je teď vedlejší. Po narození dcery jsem se od lékařů dozvěděla, že dcera se možná dožije svých 20 let, bude mentálně postižená, fyzicky taky prý nic moc...
Za dva týdny jí bude rok, vyvíjí se úplně normálně jako každé jiné 'zdravé' dítě jak psychomotoricky, tak mentálně (dle neurologa)... Vojtovku jsme nikdy neměli, od 7. měsíce cvičíme Bobatha na zpevnění svalů.
Na začátku toho všeho jsem se taky vzdávala, ale podržel mě 'skoro manžel', který naší dceři prostě bezmezně věří. Podle něj prostě malá dokáže úplně vše, co si kdy usmyslí.. Nejen, že mě o své pravdě přesvědčil, ale asi přesvědčil i geny, protože se to tak prostě děje. Asi můj příspěvek nedává smysl, ale chci jím řict: Věřte svým dětem. Věřte sobě. Spolu dokážete cokoliv.
Nedejte na prognozy,
lékaři jsou také jen lidi a z vlastní zkušenosti vím, že se kolikrát v předpovědích, jak se bude dítko vyvíjet, mýlí. Oni to dopředu opravdu nemůžou odhadnout (snad jen rámcově), vždyť každý človíček je jiný. Dělejte to, co je pro něj nejlepší (bohužel včetně nepříjemného cvičení) a uvidíte, že vás překvapí.
A proč vy? Tuhle otázku jsme si asi položili my všichni rodiče jiných dětí. Nevím, možná proto, že jste silní a dáte mu lásku i péči.
Držím moc palce a neklesejte na mysli.
detska mozkova obrna,proc my
Ahojky,hlavne ver ze to bude lepsi!Nam takhle jednou pred vanocema rekly,no mala chodit stejne nikdy nebude,nato zapomente,(dmo,shunt).Sla jsem odtud brecela jak zelva,srdce me bolelo..Mala chodi,sice z berli ale chodi,mentalne je v poradku...drzim vam pesti.
Ahoj,
všichni. Koukám, že máme všichni stejné zkušenosti. Nám taky říkali, že náš malý (vývojová vada mozku), nebude nic, ale vůbec nic dělat. Dneska je mu 23 měsíců, otáčí se na bříško a stojí a sedí s oporou, ale hlavně s námi kominikuje, směje se a je to pohodové dítě. Kdýž je mi nejhůř tak si říkám, že až bude jednou chodit (a on bude), tak ho odvezu do Krče a do Fakultní nemocnice v Plzni a všem ho ukážu a doporučím jim všem kurz etického chování k rodičům, protože kdybych dala na doktori, tak jsme to dávno vzdali. Ale my makáme, a jak píšou holky, vždycky to dlouho trvá, ale úspěch přijde vždycky, aspoň ten malinkatý. Takže hlavu vzhůru a nevzdáme to!!!!
Naděje je vždycky
Ahoj, přidávám se k maminkám v názoru, že nejdůležitější je neztratit víru. Naše Adélka prodělala novorozeneckou meningoencefalitidu, která jí vážně poškodila mozek. Naštěstí doktoři nám úpřímně řekli, že vůbec nejsou schopni odhadnout, co to pro ni bude znamenat a co by mohla a nemohla umět. Dokonce si vzpomínám i na slova jedné z lékařek "naděje je vždycky". Moc nás to v té době podrželo, i když to byly časy, kdy jsme byli opravdu zlomení. Neříkám, že si teď pořád jásám, ale člověk leccos přehodnotí a myslím si, že můžu říct, že jsem šťastná. Adélka bude mít tři roky. Zatím nechodí, ale rozhodně bude. Jen ještě nevím kdy. Už loni se zdálo, že chybí maličko k tomu, aby udělala první samostatné krůčky. A stejně tak i dnes. Chybí prostě jen maličko, ale kdy se to zaklínadlo zlomí, to nevím. Stejně tak jsem nikdy nepřestala věřit, že nebude slepá, ač v prvních týdnech po propuštění nereagovala ani na světlo. Dnes chvílemi nevypadá, že by s očičkama měla nějaký problém. Takže věřit, příroda a láska leccos dokáží zvrátit i k lepšímu.
Poděkování
Chtěla bych ještě moc poděkovat všem maminkám tady u Žlababy. Ikdyž sem moc nepřispívám, tak jste mi všechny dodaly sílu a trpělivost. Děkuju, že tady jste.
dmo
Musim dodat ze souhlasim se Zemcou,urcite by nekterym lekarum prospel kurz etickeho chovani...
Ano, určitě,
jen se obávám, že někomu nepomůže ani deset kurzů. Je to v člověku. Mám podobnou zkušenost s jedním neurologem (už jsem to tu někde v diskusi psala, omlouvám se těm, kdo to už četli). V synově roce nám řekl, že u něj je úplně jedno, jestli bude chodit nebo ne, ančto mu to stejně k ničemu nebude. Tuto "prognózu" pronesl asi po 5 minutách naší přítomnosti v ordinaci. Prostě jasnovidec ;-)
Olgo,
já bych řekla ne jasnovidec, ale hňup. ;-) A to jsem si myslela, že mě už nic nemůže překvapit.
ANo, nase pani doktroka nas
ANo, nase pani doktroka nas taky vysetri behem minuty, kdy zkusi dva reflexy, mala u toho rve jak tur a vzpina se...no ale po tech dvou reflexem, kazdej jednou vyzkousenej, je prece jasno...fakt, kdyby to nebylo k breku, clovek by se tomu musel smat:-)
lékařské prognozy
Ahoj,
nám dali doktoři také ze začátku špatnou diagnozu a prognozu, že naše malá možná nebude nikdy chodit, mluvit, že bude mentálně postižená. Pak se v jejích 3 letech ukázalo, na druhé MR, že se spletli úplně v diagnozre. Malá začala chodit ve 2 letech a 8mi měsících. Strašně jí pomohlo plavání. Byla jsem s ní několikrát týdně v aquaparku, v dětském bazénku, vodu měla po prsa a v ní se nebála chodit. Když spadla, nebouchla se, šla pod vodu, vydrápala se nahoru, zase 2 kroky a bác, šup pod vodu. Super posilovačka na nohy a stabilitu. To jí po asi roce stoupání si odlepilo od nábytku k prvním samostatným krůčkům. Vřele doporučuji. A doktorům nevěřte, oni to nemyslí špatně, ale co se týče prognoz, tak někdy prd vědí, tak by radši měli mlčet. Na druhou stranu je fakt, že rodiče jsou zmatení a snaží se z nich páčit nějaké prognozy, jak to vlastně s těmi jejich dětmi do budoucna bude... Zatnout zuby a makat, makat, makat. A doufat! Jiná rada není! mějte se! pa M.
Promiňte, že odbočuji. My
Promiňte, že odbočuji. My máme ten problém, že malá se bojí ,,odlepit". Už půl roku leze, staví se, obchází, asi dva měsíce udělá pár kroků za jednu ruku, ale ta rovnováha hrůza. Lázní se nějak nemůžem furt dočkat, tak se snažím s ní alespoň vyrážet sama do bazénu. Ve výřivce chodí kolem dokola možná by uďála i pár kroků ke mně, ale já se bojím že ji nechytnu, lokne si a začne se bát. Nevím jestli by jí vůbec napadlo zavřít pusu. Markéto nebála se malá když zajela i s hlavou pod vodu?
Hatrmane, u nás to bylo
Hatrmane,
u nás to bylo podobné. Alex hrozně dlouho obcházel, postavil se v roce,ale chodit začal až o rok a půl později. Myslím, že se prostě bál se pustit. Nakonec pomohlo zapojení tatínka a pohovky:-))Prostě Alexe pustil krok před pohovkou a on ten jeden udělal sám ze setrvačnosti. A pak další a další a teď lítá jako čert.
plavání je určitě supr věc. Myslím, že záleží, jestli je vaše dcera zvyklá na vodu, jestl ise umí potopit a nenadechnout se. Dá se to natrénovat, ze začátku na heslo,pak už to ví sami.Alex si lokne málokdy. A jedním loknutím se dítě snad neutopí.
Můžeš to zkusit ze začátku tím, že jí poleješ hlavu vodou.
A další věc co myslím, že mělo na chození veliký vliv je hipoterapie.
Kamilaček
Ahoj, je mi to moc líto ,víš ale doktoři ti řeknou dg a jdou dál. Nám taky řekli, lepší dát do ustavu zněj nic nebude. Je nám 30 měs, začal se otáčet na bříško a zpět- to byla sláva když to udělal ve 28 měs.ZAČAL DRŽET KRÁSNĚ HLAVIČKU TOČÍ SE NA STRANY a jakou má Míša radost když mu tleskáme k uspěchu.-Cvičíme vojtu Bobatha, zkoušíme se dostávat na kolínka,ale to se mu moc nelíbí, tak mu musím dát čas.Uvidíš , že to bude lepší.Naše děti potřebují hodně trpělivosti a nechat mu čas, nehonit ho udělej, to Míša nesnáší. Držte se hodně síly přeji.
pro Hartmane
Omlouvám se,že vám sem "skáču"-ale třeba Vám to taky pomůže -náš Matýsek měl taky velký problém s "odlepením",u nábytku nebo za ruku opatrně chodil půl roku,odmítal se pustit (i naučit ho za ruku nebylo jednoduché,ruce nevěřil...),je silně hypotonický,takže rovnováha ala věchýtek a má taky problém s psychikou,takže je silně nedůvěřivý ke "změnám všeho druhu",u nás pomohlo zázračně (ale též to byl dlouhodobý trénink),že jsme seděli s manželem na zemi naproti sobě a Matýska si jakoby hrou "přeposílali" tím stylem,že třeba měsíc jsme seděli těsně proti sobě a jen jsme na něm v podstatě střídali ruce,pak jsme se posunuli o milimetry dále,až jakoby udělal krok,ale pořád na něm byly něčí ruce...pak udělal krok bez držení,že v podstatě "přepadl" od jednoho k druhému,ale do měkkého,takže se nebál to dělat znovu...půl roku tréninku a pak když takhle přešel náš pidiobývák,to jsem fakt brečela...
Snad je to aspoň trochu srozumitelné?třeba by to malé taky pomohlo?
Jinak též moc děkuju za Všechny příběhy a rady tady,člověku to dává sílu,když má zrovna "nevěřící den"...
Podobný způsob "odlepování" ...
... jsme zvolili i my při prvních krůčcích. Prcek stál opřený zády v rohu u kuchyňské linky, já seděla s roztaženýma nohama naproti a on "přepadával" do mých natažených rukou - později jsem ruky pokrčovala a mezera se zvětšovala a on nakročoval až se jednoho dne rozešel ... bylo u toho spousta legrace a smíchu když žuchnul na mně nebo spousta slávy když se povedl krůček.
Děkuju za rady, taky už
Děkuju za rady, taky už nějaký čas zkouším postavit ji ke zdi a kleknout si proti ní, ale pořád se sápe po ruce, když jí ruku nepodám tak něudělá ani krok. Zkusíme to ještě s taťkou, to přepadávání. Asi to chce ještě zpomalit, mě přijde že čím víc na ni spěchám, tím víc se bojí. Taky mě trochu znervózňují otázky okolí, tak už? pořád ještě ne? Vysvětlovat někomu, že s mozečkovým syndromem, hypotonií a polyneuropatiích na chodidlech to jde stokrát pomalejc než zdravým dětem, mě dost vyčerpává, ach jo
Nic si z toho nedělej
mně taky furt deptala kámoška, co má o půl roku starší zdravou holku, tím, že mi po ní nabízela některé moc pěkné boty, které měla její malá jen párkrát na sobě. Vždycky mi je přinesla a říkala, tak co - už ti mám nechat ty boty? A mně taky deptalo furt odpovídat, že ještě ne. A už skoro rok je dědíme (teda jen ty víceméně nové a stejně do nich máme svoje aktivní vložky na míru). Ono to přijde...
Ahoj, tohle nejde moc
Ahoj,
tohle nejde moc uspěchat. Já mám štěstí s naší malou, že vodu miluje nejvíc na světě a nejradši se potápí. Je sice postižená, a já si myslím, že to s tím možná i nějak souvisí, ale ve dvou letech se potápěla do 2m hloubky v bazénu a lovila na dně předměty. Takže ona je vlastně v bazénu dobrovolně furt pod vodou, takže když pod tu vodu zajela, tak byla vlastně ráda, ale zároveň u toho trénovala tu chůzi. Na suchu pak samozřejmě také následovalo dlouhodobé posílání mezi mnou a manželem a nebo kusem nábytku a mnou. Chce to holt čas, je problém s motorikou, rovnováhou a orientací v prostoru a naše malá ještě ke všemu povahou ubrečené děcko, které se o sebe hrozně bojí. Stačilo, že se lekla, že by mohla upadnout a už upadala do záchvatu breku. To se holt těžko chůze trénuje, že? :-)
Dětská mozková obrna, proč zrovna my?
Tak tuto otázku si pokládám už 8let:-).
U nás se bohužel ty předpovědi lékařů zatím plní, syn ještě nelozí ani nechodí a ani mu žádné naděje, že by se to někdy naučil, nedávají.
Já se ale i tak snažím dělat vše možné i nemožné, aby se stále zlepšoval. I když děláme malé pokroky tak přece jenom jsou a to je hlavní. Zatím to nevzdávám a tu naději mám pořád a hlavně věřím, že se té jeho chůze jednou přece jenom dočkám!
Kamilačku,
my máme stejnou zkušenost se špatně vedeným porodem stejně jako vy :-(.Nerozumím tomu, proč lékaři místo aby když vidí problém a dítě musí brzy na svět, proč to zbytečně prodlužují a nechávají dítě trpět místo aby rychle udělali císařský řez :-(. Zvlášť když zjistí takovýto problém jaký byl u vás :-(.
U nás byly také špatné ozvy (což mi ale došlo dlouho po porodu, jako prvomatka jsem nic netušila a věřila jim, když mi říkali, žeprý jim "jen blbne" přístroj. Tak nám to tvrdili. Nepřipustili, že je nějaký problém. Přesto pořád čekali , zda porod bude postupovat...Nepostupoval....ale čekalo se...dali oxytocin, pozdě odpoledne(rodila jsem od 8 rána-vyvolávaný porod pozn.), ten zabral trochu, malinko jsem měla kontrakce,ale nic moc, najednou zaveleli tlačit, ale já kontrakce přestávala mít. Přesto jsem musela dceru vytlačit.
Na otázku proč nebrečí nám jen řekli:Ona je jen unavená :-(.U nás to bohužel ani nebyla hypoxie,ale asfyxie :-(.Jak dlouho, nevíme.
Dnes má dcera 6let a pořád zkoušíme něco nového. Bohužel my máme ještě tu smůlu, že má dcera epilepsii, má malé záchvatky každý den, už 5,5roku. Záchvatů se nám nedaří zbavit a to nám nedovolí jít moc dopředu.
Je dobré znamení, pokud syn nemá epi.Určitě se vám podaří pomalými krůčky se dostávat dál a dál.Držím vám pěsti :-)
Taky to nechapu
Taky to nechapu, proc oni kdyz vi, ze je nejaky problem a neresi ho rychle ale misto toho cekaji. Chteli jsme je i zazalovat, ale pak jsme si rekli, ze malemu to stejne nepomuze a my bysme z toho myeli akorat nervy. A kde jsi rodila, jestli se muzu zeptat? My v Benesove u Prahy. Uz bych tam nechtela rodit. A co to znamena ta asfyxie? A jak vypadaji ty male zachvatky? Rikam si, jestli bych to poznala - ale asi jo ze. Dnes je mu 10mesicu a stale nic nedela:-(( Ale smeje se, tak je s nim celkem sranda.
Také nám plno lidí říkalo, že
Také nám plno lidí říkalo, že proč je nezažalujeme. Dokonce i náš první neurolog nám říkal, že je to na žalobu,ale hned řekl, že upřímně lékaři nepůjdou proti sobě.Že je to u nás jasné,ale...
A my jsme si říkali také k čemu by nám to bylo, když zdraví to dceři stejně nevrátí :-(.Rodila jsem v Brně Bohunicích, nikdy více. Máme ještě syna 3,5roku, toho mi ale rodil můj gynekolog plán.cís.řezem a teď čekáme třetí dítko a doufám, že to bude probíhat tak krásně a hladce jak u syna.
Z psych.důvodů bohužel přirozeně rodit nemůžu, i když bych si to strašně ráda prožila.
U nás došlo k těžké porodní asfyxii, což je úplné zamezení přísunu kyslíku plodu. Hypoxie je částečné.Pak také k těžkému porodnímu traumatismu, který si dcera nesla až skoro do tří let, kdy nám pomohl terapeut-kraniosakrální terapie, výborná věc, mohu jen doporučit! Měla do té doby hrozné bolesti hlavy, pořád brečela.My ale samozřejmě nevěděli proč brečí. Až jsme se dostali k němu a dozvěděli se, že má od porodu nějak skříplé kolem spánků.
Ty malé záchvatky se projevují různě, většinou to může být jen rozhození ruček(jakoby se leklo), může se přidat i stočení nebo záškub hlavičky na některou stranu. Také tzv. "absencí" kdy se dítě někam zahledí a nevnímá.
Přeji Vám ať Vás tato škaredá nemoc mine!!!
Ahoj!Ted jsem se i
Ahoj!Ted jsem se i polekala.Honzík měl taky asfyxii.To lekání taky dělá,i to zahledění.Na eeg má změny,bereme od 2.týdne phenamaleten,měl záškuby hlavičkou,to se už zlepšilo.Máme mít kontrolní eeg,snad bude v pořádku.Ale na epilepsii nás už dlouho připravují.Mohu se zeptat kam chodíte?My v Brně k dr.Motlové,Honzík na ni pěkně reaguje.:-)Tonička
Toničko,
to jsem nechtěla polekat!Hlavní je, aby se podařilo najít vhodný lék nebo kombinaci léků, které záchvaty potlačí.Pokud se to daří, tak je to super a dítě má větší šance se lépe vyvíjet.My teď chodíme do dětské FN v Brně,ale uvažuji o změně. Tam v podstatě mohu chodit sama :-(
Kiwi
Ja se taky lekla, protoze Denis to lekani obcas ma - ze rozhodi rucicky, ale jine priznaky nevidim. Ale jedna specialistka nam teda rekla, ze je mozny, ze treba az ve 3 letech je moze mit ty epil.zachvaty, doufam, ze se tak nestane. Jeste k tomu porodu - nechapu, na co maj teda ty pristroje, kdyz na ne stejne nedaji a delaj si co chtej. Ale uz cas nevratime, bohuzel. Tak se drzte
Kamilacku,
a konzultovala jste to s neurologem?Dělal malýmu EEG?U nás to totiž začlo také rozhozením ruček. Prvně jakožto neznalí, jsme si také mysleli, že se jen leká.Ale když to bylo častěj a bylo doma ticho a neměla se čeho lekat, tak jsem volala neurologovi a ten nás poslal na hospitalizaci a pozorování. U nás se to bohužel potvrdilo, pak se to ještě stupňovalo...Držím pěsti, ať to u vás jsou opravdu jen "úleky", který miminka občas mívají!!!!!
Na EEG jsme byli
Na EEG jsme byli, chodime celkem pravidelne, ale Epi tam nevidi neurolozka, on teda na to bere leky - Rivotril, je to po nem lepsi - zvysili mu davku.Ted mame zas jit nekdy na EEG. Tak diky
kamilacek
Ahoj chci se přidat muj syn je epileptik taky a rivotril bral taktež zachvaty dostaval pořad jeto největši svinstvo byt tebou tak bych ho vyměnila za jine taky mu davky zvišovali,ale mozek byl uplně jak vygumovany jen chci řict,že s rivotrilem mam dost špatne zkušenosti ted bere leky orfiril long a nemužu si neně stěžovat jsou dobry než rivotril Jana
Jsem maminkou 6 leté
Jsem maminkou 6 leté holčičky, těhotenství bez problémů, porod spontání bez problémů, ale měla jsem zkalenou plod.vodu a prý nějaká infekce prošla mým tělěm. Přesto dcera má asi od 3.měs epilepsii a po 1.roce věku nám s jistotou řekli, že jde o DMO. Dnes je na úrovni asi 3.měs dítěte. Záchvaty má denně,léků jsme taky pár vyzkoušeli, protože po měsíci přestali zabírat až jeden konečně zabral a místo 10záchvatů má tak 1-2/den (malé-zahledění,úsměv,někdy leknutí, velké-výkřik,oči v sloup,křeče končetin,obličeje, ale u každého pacienta je to jiné). Byla období dobrá i špatná. Časem jsem se s tím vším naučila žít a stále mám chuť se smát a nepřestat bojovat. Co mě pomohlo je středisko pomoci kde jsou psychologové,...rodiče s dětmi s různým postižením, kteří pomohou, poradí, podpoří, psychorelaxační pobyty které člověka odreagují a nabijí novou energií :-) Držte se!
taky se přidavam ze skušenosti
Pěkne dopoledne taky se k vam přidavam mam ted syna 4 roky,když se narodil byl přidušeny ja měla malo kysliku a syn taky oživovali ho už v porodnici mi řekli,že snim neni něco v pořadku s nožičkama měl dost stuhle svalstvo měl peřinku a ještě plinu na vic cvičili jsme vojtovku něco přes rok doktoři už nam moc naději nedavali,že bude chdit,ale ja pořad doufala,že jim to vše jednou ukaže a taky že jo byli mu skoro 2roky a on pomalu začal chodit chce to věřit,cvičit a určitě i ten bazen.Doktorka řikala,že už tomu nevěřila,že chodit bude jaky to měl ted ještě bojujeme z řeči,ale tu snad brzy vypilujeme a budem i mluvit dozvěděla jsem se že ma řeč zablokovanou vše se odehravalo už od těhotenstvi takže nic nevzdavejte věřit,žeto bude dobry a uvidite,že to funguje a mit trpělivost.Hodně sil vam všem přeji Jana
Ahoj maminky. Každá má svůj
Ahoj maminky.
Každá má svůj smutný příběh,ale věřte,že se všechno jednou v dobré obrátí a budou naše dětičky v pořádku.
Měla jsem celkem klidné těhotenství,rodila jsem tři dny po termínu,vše bylo v pořádku.Druhý den měla moje dcerka křeče a byla převezená do Karlových Varů na JIP,nic nám nezjistili.Do roku se vyvýjela celkem v pořádku,začala mluvit,chodit a po roce najednou nic,měla zahleděné pohledy a neuměla ani sedět,nejhorší bylo,že mi nikdo nedokázal poradit a někam mě poslat,i když jsem o to žádala,pořád jsem slyšela,,počkejte,počkejte".Nakonec jí skoro ve dvouch letech diagnostikovali DMO.
Vzala jsem vše do svých rukou a začala hledat,kde nám pomůžou,možná i schodou okolností jsem potkala lidi s podobným osudem a ti mě trochu nasměrovali jinam.Byli jsme v Jánských lázních,kde to bylo super,ale malá zde prodělala svojí první EPI.Další starost na víc.Pořád navštěvujeme různá zařízení,prostě neztrácíme naději,i když jsem na vše sama a manžel s námi není a ani nechce být musíme jít dál.
Dokonce jsem navštívila výbornou paní doktorku,skoro 500 km od domova,ale pomohlo to.Chodíme na hipoterapii,logopedii,speciální plavání,cvičíme Bobatovu a Vojtovu metodu,navštěvujeme speciální centrum a pořád věřím.Malá umí trochu mluvit,začíná pomalu chodit a už mě i krásně sleduje.Vzp nám zaplatila kočárek a město zaplatilo spec.autosedačku a lehátko na cvičení.Oslovila sem i nadace,které nám zakoupili některé pomůcky na cvičení,na druhou stranu,alespoň,že tak sama bych na to prostě neměla.
Ztratily jsme zbytečný rok u jedné rehabilitační sestry,která mi jednou oznámila,že se malá nezlepší,pokud nebude mít mozek v pořádku,v tu chvíli máte chuť po ní skočit,vzala jsem malou a v klidu odešla a našla si výbornou paní doktorku,která se nám věnuje a pomáhá,všechno je to v dnešní době o lidech.Když vám nebude chtít někdo pomoci,nepomůže.
Mám ještě 9-letého syna,který mi pomáhá a zároveň je malé tahoun,vidí se v něm,i když nás potkalo spoustu neštěstí,mám štěstí,že je mám a že je pořád nějaká naděje.Chtěla bych tímto podpořit maminky,není to jednoduché,ale ta naše snaha se nám jednou vrátí,né třeba hned,ale časem a naše děti nás potřebují.Vždyť na koho jiného mají spoléhat,než na svojí MAMINKU!!!
Určitě to nevzdávejte!!!!§
Nám řekli po narození Michalky (29tt), když byla v inkubátoru cca měsíc, tak přišla paní doktorka a řekla, že malá má cysty na mozku (cystická perivertikulární leukomalacie, dnes DMO), taky nebylo jasné, jestli postižení psychiky, motoriky a v půl roce, že je to špatné a nebude chodit...v roce, že chodit bude, ale zatím je vše ve hvězdách....myslím, že ani největší odborníci nemůžou říct dopředu jak to bude. Dnes je Mišce 21měs a sice nesedí a nechodí, ale leze (i když s přískoky, jako žabička) a dokonce se začala zvedat na špičky...takže bych to neviděla tak černě. Musíte doufat a věřt, že to zvládnete, nepropadat panice a ne zase tolik věřit doktorům všechno ;)
Moc přejeme ať to zvládnete. Zuza a Míša (máme ještě 6ti letou zdravou holčičku Anetku, která dohlíží na vše, co děláme, tedy určitě i pozdravuje)