Kvůli lepší přehlednosti a úrovni tohoto webportálu dodržujte prosím tato pravidla.
Autismus a schizofrenie: poruchy zažívacího traktu
Tato studie je pozitivním příspěvkem k hypotéze, že mnoho pacientů s autismem či schizofrenií má velké obtíže kvůli absorpci exorfinů (opioidních peptidů), které vznikají v zažívacím traktu kvůli nedokonalému trávení lepku a mléka. (Jedna z hypotéz předpokládá zvýšenou propustnost střevní stěny, kterou tyto peptidy pronikají do krve a v mozku se pak chovají jako opiáty, které narušují jeho funkčnost s možností trvalého poškození některých částí mozku.)
AUTOŘI: Robert Cade; Malcolm Privette; Melvin Fregly; Neil Rowland; Zhongjie Sun; Virginia Zele; Herbert Wagemaker; Charlotte Edelstein, Fakulty Lékařská, Fyziologie, Psychiatrie a Psychologie, Floridská Univerzita, USA
RESUMÉ: Zkoumali jsme Dohanovu hypotézu, že schizofrenie může být spojována s absorpcí "exorfinů", které pocházejí z lepku a mléka. Navíc jsme díky pracem Reichelta a kol. (Reichelt, K.L., Saelid, G., Lindback, J. and Orbeck, H. (1986) Biological Psychiatry 21: 1279-1290) a Rodrigueze a kol. (Rodriguez, Trav, A.L., Barreiro Marin, P., Galvez, Borrero, I.M., del Olmo Romero-Nieva, F. and Diaz Alvarez, A. (1994) Journal of Nervous and Mental Disease Aug; 182(8): 478-479) provedli obdobné zkoumání i na skupině dětí s autismem. U obou skupin jsme nalezli podobné vzorce růstu hladin peptidů (ninhydrin positive) po molekulárním screeningu Sephadexem G-15.
Byla provedena imunoglobulinová analýza hladin IgA a IgG v séru proti gliadinu a kaseinu. Byly nalezeny vysoké titry protilátek IgG proti gliadinu u 87% autistických pacientů a 86% schizofreniků, vysoké titry IgG protilátek proti kravskému kaseinu u 90% autistických a 93% schizofrenních pacientů. Vysoké titry IgA protilátek proti lepku či mléku se vyskytovaly u 30% autistických dětí, ve skupině schizofreniků mělo 86% zvýšené hladiny IgA protilátek proti lepku and 67% proti kaseinu. Některé děti a dospělí z kontrolní skupiny měli také tyto protilátky, ale pouze ve stopových množstvích.
Když byli schizofrenní pacienti léčeni dialýzou a bezlepkovou a bezmléčnou dietou (nebo oběma způsoby) (Cade, R., Wagemaker, H., Privette, R.M., Fregly, M., Rogers, J. and Orlando, J. (1990) Psychiatry: A World Perspective 1: 494-500), klesly hodnoty peptidurie a zlepšilo se psychiatrické hodnocení dle škály Brief Psychiatric Rating Scores, zároveň se snížily projevy abnormálního chování. Bezlepková a bezmléčná dieta měla za následek v průběhu 3 měsíců zlepšení stavu 81% autistických dětí ve většině kategorií hodnoceného chování.
Naše studie je pozitivním příspěvkem k hypotéze, že mnoho pacientů s autismem či schizofrenií má velké obtíže kvůli absorpci exorfinů, které vznikají v zažívacím traktu kvůli nedokonalému trávení lepku a mléka.
Zdroj: http://www.informaworld.com/smpp/content~content=a907999112~db=all
vydáno: Nutritional Neuroscience, Volume 3, Issue 1, únor 2000, str. 57-72
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- 2556x přečteno
What links here
Žádné příspěvky nenalezeny
Dnešní oblíbený obsah
Archív článků
- Únor 2008 (4)
- Březen 2008 (2)
- Duben 2008 (6)
- Květen 2008 (1)
- Červen 2008 (1)
- Červenec 2008 (3)
- Říjen 2008 (10)
- Listopad 2008 (10)
- Prosinec 2008 (7)
- Leden 2009 (39)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- následující ›
- poslední »


Komentáře
Dewey, děkuji za info.
Zlepšení u 81% dětí vypadá dobře, zkusím sehnat ten článek celý a dočíst se, co bylo za zlepšení považováno.
S těmi články je to složité
většinou zadarmo bývá nám laikům přístupné jen resumé, za celý článek se platí :-)
ale kdyby náhodou, já bych si ho ráda taky přečetla celý.
Tohle je spíš směr, aby bylo jasné, že se to zkoumá a že nějaké výsledky jsou :-)
Jsem ráda, že tě to zaujalo. Ještě mám jeden podobný. Zkusím brzo hodit.